✓ Fri fragt over 500 DKK

E-handelsbetingelser

Charitybynoa er et dansk brand ejet af Nordahl Andersen. Nordahl Andersen håndterer hjemmesiden charitybynoa.dk, alle henvendelser, ordrer samt betalinger fra sitet. Derfor er det også Nordahl Andersen du skal kontakte, hvis du har spørgsmål eller kommentarer. 

 

 

  • 1    GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside udbydes af Nordahl Andersen ApS, Færøvej 3, 8700 Horsens, CVR-nr. 30074785, telefonnr. +45 6611 1704, e-mail [email protected]. Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice:

 

  • E-mail[email protected]
  • Telefon: +45 6611 1704, alle hverdage 08:30 – 16:00
  • Almindelig post: Nordahl Andersen ApS, Postboks 460, 8700 Horsens


Hvis der er dele af handelsbetingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice, inden du begynder at handle på hjemmesiden.

 

 

  • 2    VIGTIG MEDDELELSE

LÆS E-HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT IGENNEM, INDEN DU BESTILLER VARER FRA NORDAHL ANDERSEN


Disse e-handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Betingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Nordahl Andersen. 

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden. 

 

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens regler for fejl og mangler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kvalitet. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

 

 

  • 3    BESTILLING

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

 

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

 

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

 

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

 

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalingsfejl eller lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

 

Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

 

PÅ HVILKET TIDSPUNKT I BESTILLINGSPROCESSEN ER DU BUNDET AF DIN ORDRE?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

 

Når du vælger "Betal", vises en kvittering på din skærm. Fra dét tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

 

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig. 

 

Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.

 

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

AFTALENS SPROG
Aftalen kan kun indgås på dansk, engelsk eller tysk. 

 

ADGANG TIL AFTALEN

Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de efterfølgende ikke vil være tilgængelige på hjemmesiden. 

 

TILTAG MOD BEDRAGERI 

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender, når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

 

 

  • 4    BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • MasterCard
  • Visa / Visa Elektron
  • JCB kort 
  • American Express

 

KONTROLCIFRE (CREDIT CARD VERIFIKATION NUMMER (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side. Kontrolcifrene er nødvendige for, at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

 

TO-FAKTOR GODKENDELSE

Ved betaling vil du blive bedt om at oplyse dit mobilnummer. Efterfølgende modtager du en SMS med en kode som skal oplyses afslutningsvis for at færdiggøre betalingen.

 

BETALINGSPROCEDURE

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

 

 

  • 5    PRISER 

Alle de anførte DKK-priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Priser i øvrige valutaer for varer, leveringsomkostninger og andres omkostninger er eksklusive skatter, moms og afgifter.

 

VALUTA

Priserne på hjemmesiden vises i den valuta, der gælder for dit land. Benyt venligst funktionen valuta-vælger i toppen af hjemmesiden. 

 

Du kan betale i en af følgende valuta:

  • Danske kroner (DKK)
  • Euro (EUR)
  • Svenske kroner (SEK)
  • Engelske pund (GBP) 
  • US dollar (USD)

 

 

  • 6    LEVERING

 

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer til privat- og virksomhedsadresser. 

Af tabellen herunder fremgår forventet leveringstid, fragtpris samt forsendelsestype. 

Ved afsendelse af din ordre modtager du en SMS hvori det fremgår, at ordren er afsendt fra Nordahl Andersen, som håndterer alle Charitybynoa-forsendelser. Bemærk, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du kontakte Nordahl Andersen. 

 

 

Marked

Forventet leveringstid Suppleringsordre

Fragtpris

 

Levers af

 

Danmark

2-3 arbejdsdage

27,00

DKK

PostNord

 

Belgien

3-5 arbejdsdage

10,00

DPD

 

Finland

5-7 arbejdsdage

19,00

PostNord

 

Grækenland

5-10 arbejdsdage

 

 

DPD

 

Holland

3-5 arbejdsdage

10,00

DPD

 

Italien

3-5 arbejdsdage

 

 

DPD

 

Spanien

5-7 arbejdsdage

19,50

DPD

 

Storbritannien

5-7 arbejdsdage

10,00

DPD

 

Sverige

3-5 arbejdsdage

130,00

SEK

PostNord

 

Tyskland

3-5 arbejdsdage

10,00

DPD

 

Østrig

3-5 arbejdsdage

10,00

DPD

 

Ved køb for minimum DKK 500 / EUR 65 / GBP 60 / SEK 700 tillægges der ikke fragt.

 

 

 

 

 

De oplyste leveringstider i tabellen er vejledende, og der må i perioder med stor travlhed forventes længere leveringstid.

 

 

  • 7    FORTRYDELSESRET (kun gældende for privatkunder)

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. 

 

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

 

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail). Venligst benyt vores returformular. Du kan selvfølgelig også kontakte vores kundeservice på [email protected], som kan hjælpe dig.  

 

Når vi har modtaget og behandlet din returformular, sender vi dig en e-mail med en returlabel som du bedes printe og sætte på pakken. Herefter afleveres pakken på nærmeste PostNord/ DPD posthus/pakkeshop. Varen skal være i ubrugt stand og i original emballage. Fakturakopi bedes vedlagt forsendelsen, hvis muligt.
Vælger du at sende retur på anden vis, står du selv for ansvaret og omkostningerne ved returnering.

 

Pengene returneres samme dag eller dagen efter, du har modtaget en kreditnota på e-mail. Bemærk, pengene tilbageføres på samme kort, som er anvendt ved købet.

 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet og returnerer varerne eller afleverer dem til os senest 14 dage fra den dato, du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret.

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi betalinger modtaget fra dig vedrørende en vare, dog ikke gaveindpakning, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur.

Vi afholder udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varerne, hvis du sender forsendelsen med en pakkelabel udstedt af os. Benyt venligst vores returformular, eller kontakt vores kundeservice på [email protected].

 

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

 

 

  • 8    MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare er mangelfuld, eller vi har leveret forkert vare, benyt venligst vores reklamationsformular, eller kontakt vores kundeservice på [email protected]. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor pakken leveres, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • At returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger. Vores kundeservice behandler returvaren og pengene sendes retur 1-2 dage efter, at du har modtaget en kreditnota på e-mail. Bemærk: Pengene tilbageføres på samme kort, som er anvendt ved købet.
  • At returnere varen og modtage en tilsvarende vare forudsat, at vi kan levere en tilsvarende vare. Varen bliver sendt retur til adressen oplyst i fremsendte reklamationsformular.

 

Du skal ikke afholde omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld eller forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare som erstatning for den oprindelige vare.

Når vi har modtaget og behandlet din returformular, sender vi dig en e-mail med en returlabel som du bedes printe og sætte på pakken. Herefter afleveres pakken på nærmeste PostNord/ DPD posthus/pakkeshop. Vælger du at sende retur på anden vis, står du selv for ansvaret og omkostningerne ved returnering.

 

 

  • 9    ANDRE FORHOLD

OPDATERING AF HJEMMESIDEN

Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Vi tager forbehold for stavefejl, beskrivelser, ændringer, prisændringer og udsolgte varer.

 

FORCE MAJEURE

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol. 

 

AFTALENS FULDSTÆNDIGHED

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem dig og Nordahl Andersen.

 

 

UGYLDIGHED
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse. 

 

OVERDRAGELSE

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service, du modtager, ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende over for den pågældende tredjemand.

 

PERSONOPLYSNINGER

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores databeskyttelse, som fortæller, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

 

KLAGEADGANG 

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kundeservice under 'Generel information' ovenfor. Ligeledes kan du under punkt 8 'Mangelfulde varer og forkerte varer' læse, hvordan vi behandler varereklamationer.

 

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. 

 

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: [email protected].

 

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet. 

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx.

 

LOVVALG OG VÆRNETING
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.